سیستم‌های سامانه تهویه پارکینگ

معرفی 6 مدل از بهترین سیستم‌های سامانه تهویه پارکینگ

از آنجایی که پارکینگ‌ها معمولاً فضاهای سر بسته و محدودی هستند و ارتباط کمتری با فضای بیرون و هوای آزاد دارند امکان وجود آلاینده‌ها، گازهای خطرناک، دود، بو و … در آن‌ها بیشتر است به همین دلیل استفاده از سیستم‌های تهویه بسیار ضروری است. سیستم‌های سامانه تهویه پارکینگ می‌توانند فرآیند تهویه هوا، خروج آلاینده‌ها از محیط و کاهش گازهای سمی و خطرناک را به خوبی انجام داده و از بروز حوادث و خطرات مختلف جلوگیری کنند. در ادامه مطلب به بررسی و معرفی بهترین سامانه تهویه پارکینگ پرداخته خواهد شد.

سیستم تهویه پارکینگ چیست؟

سیستم تهویه پارکینگ به سیستمی گفته می‌شود که از تجهیزاتی همچون جت فن، دمپر و … تشکیل شده و به اشکال مختلفی در ساختمان‌ها، پارکینگ‌ها و … استفاده می‌شود. مهم‌ترین اهداف استفاده از این سیستم‌ها شامل مواردی همچون عاری نگه‌داشتن مسیرهای فرار از دود، کاهش خسارات و آسیب‌های ناشی از حریق به اجزای سازه، کمک به نیروهای آتش‌نشانی و امدادی با ایجاد مسیر بدون دود، کاهش خسارات ناشی از دود، حرارت و گازهای سمی ناشی از حریق و ایجاد تأخیر و یا جلوگیری از پدیده گرگرفتگی یکپارچه و گسترش کامل حریق هستند.

ویژگی‌های یک سیستم تهویه پارکینگ خوب

با پیشرفت علوم و تکنولوژی‌های مختلف سیستم‌های تهویه پارکینگ نیز پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده و از تنوع بالایی برخوردارند. این سیستم‌ها می‌توانند بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته‌بندی شوند. در حقیقت بهترین سیستم تهویه پارکینگ باید از ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی برخوردار باشد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • یک سیستم مناسب باید قابلیت تهویه کامل هوا را داشته باشد و هرگونه آلودگی و آلاینده سمی را از محیط حذف کند.
  • سیستم‌های تهویه پارکینگ باید به تجهیزاتی همچون حسگر بو، حسگر دود و … مجهز باشند.
  • این سیستم‌ها باید مصرف انرژی پایینی داشته باشند و قادر باشند مدت زمان زیادی فعالیت داشته باشند.
  • یک سیستم مناسب نباید آلودگی صوتی ایجاد کند و میزان سروصدای آن باید کم باشد.
  • نصب و استفاده از سیستم‌های تهویه پارکینگ باید ساده و راحت باشد و هیچ‌گونه مزاحمتی برای رفت‌وآمد و … ایجاد نکنند.
  • یک سیستم مناسب باید از طول عمر بالایی برخوردار بوده و میزان استهلاک کمی داشته باشد.
  • سیستم تهویه باید توان تحمل فشار زیادی را داشته باشند و بتواند مساحت بالایی از فضا را پوشش بدهد.

بهترین سیستم‌های سامانه تهویه پارکینگ

بهترین سیستم‌های سامانه تهویه پارکینگ

سیستم‌های تهویه پارکینگ می‌توانند بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون ابعاد و اندازه، نحوه عملکرد، نحوه نصب و استفاده و … دسته‌بندی شوند و در محیط‌های مختلفی به کار بروند. این سیستم‌ها از نظر ابعاد و اندازه شامل 3 دسته اصلی سیستم‌های ساده، سیستم‌های کانالی و سیستم‌های جت فن هستند. از جمله بهترین سیستم‌های سامانه تهویه پارکینگ می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. جت فن آکسیال مقاوم در برابر حریق F300

جت فن آکسیال مقاوم در برابر حریق F300 یک سیستم تهویه است که از یک فن، صدا خفه کن، براکت و منحرف کننده تشکیل شده و می‌تواند کاربرد و قابلیت‌های بسیار زیادی داشته باشد چرا که توان تحمل دمای بالایی را داشته و می‌تواند عملکرد بسیار خوبی در گردش و تهویه هوا داشته باشد.

  1. جت فن سانتریفیوژ مقاوم در برابر حریق 50 نیوتن F300

جت فن F300 نیز یکی از سیستم‌های تهویه پارکینگ است که به شیوه گریز از مرکز عمل می‌کند و از نوع سیستم‌های سقفی به شمار می‌رود. این سیستم عملکرد بسیار خوبی در گردش هوا، تمیز کردن آن و حذف آلودگی‌ها داشته و می‌تواند به سنسورهای مختلفی مجهز شود.

  1. جت فن سانتریفیوژ مقاوم در برابر حریق 75 نیوتن F300

جت فن سانتریفیوژ مقاوم در برابر حریق 75 نیوتن F300 نیز همانند مدل 50 نیوتن یک سیستم تهویه سقفی بوده و از قدرت بالاتری برخوردار است و می‌تواند با سرعت بالاتری هوای محیط را تهویه کند و حجم بیشتری از هوا را به گردش در می‌آورد.

4- جت فن سانتریفیوژ مقاوم در برابر حریق 100 نیوتن F300

جت فن سانتریفیوژ مقاوم در برابر حریق 100 نیوتن F300 نیز نسخه قوی‌تری از سیستم‌های تهویه سقفی است که می‌تواند برای پارکینگ‌ها و محیط‌های بزرگ استفاده شود. جت فن‌های F300 می‌توانند مزیت‌های متعددی همچون داشتن سنسورهای پیشرفته، سروصدای کم، مصرف انرژی پایین، عملکرد عالی و اتوماتیک، تحمل فشار بالا و اشغال کردن حجم کمی از فضا داشته باشند.

4- اگزاست فن مقاوم در برابر حریق اف ۳۰۰

اگزاست فن F300 یکی از اگزاست فن‌های آکسیال است که به دلیل ساختار پره‌های آن هم می‌تواند در مکش و هم در دمیدن هوا عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و ترکیبی از اگزاست فن (exhaust fan) و بلوور فن (blower fan) می‌باشد. این سیستم از قدرتمندترین سیستم‌های تهویه پارکینگ به شمار می‌رود که می‌تواند در دمای ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۱۲۰ دقیقه) مقاومت کند.

5- فن محوری مقاوم در برابر حریق به قطر 35 سانتیمتر F300 با توان0.75 Kw

فن محوری مقاوم در برابر حریق F300 با توان 75 یکی دیگر از بهترین سیستم‌های سامانه تهویه پارکینگ است که به صورت افقی و محوری نصب شده و می‌تواند با سرعت بالایی هوای محیط را تهویه کند. این سیستم قدرت تحمل فشار بالایی داشته و می‌تواند در انواع پارکینگ‌ها استفاده شود.

6- جت فن محوری مقاوم در برابر حریق 58 نیوتن F300

این جت فن نیز نوعی از سیستم‌های محوری است که می‌تواند در تهویه فضاهای بسته و پارکینگ‌ها نقش مؤثری داشته باشد. این سیستم در مقایسه با فن محوری 75 وات قدرت کمتری دارد اما از مزایای مختلفی همچون سروصدای کمتر، حجم و اندازه کمتر، مصرف انرژی پایین‌تر و… برخوردار است. بسیاری از سیستم‌های تهویه به سیستم پایش مونوکسید کربن تهویه پارکینگ مجهز هستند و می‌توانند از بسیاری از خطرات و خسارت‌ها جلوگیری کنند.

معرفی بهترین سیستم‌های سامانه تهویه پارکینگ

جمع‌بندی نهایی

سیستم‌های تهویه پارکینگ از جمله سیستم‌هایی هستند که می‌توانند برای تهویه و تصفیه فضاهای محدود و بسته، حذف آلودگی‌ها و آلاینده‌ها، به گردش در آوردن هوای تازه، عاری نگه‌داشتن مسیرهای فرار از دود، کاهش خسارات و آسیب‌های ناشی از حریق به اجزای سازه، کمک به نیروهای آتش‌نشانی و امدادی و … به کار بروند. این سیستم‌ها می‌توانند انواع مختلفی همچون سیستم‌های تهویه ساده، کانالی و جت فن‌ها داشته باشند و هرکدام از آن‌ها ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهای مختلفی خواهند داشت.

فهرست مطالب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا